Fram med penna och sudd igen!

God jul, gott nytt år, god fortsättning och allt det där!

Tänk att man skapar en blogg, skriver två inlägg och sen lämnar man den nästan för att dö i flera månader! Men, det finns en god anledning till det (typ).
Dels så har jag varit riktigt lat och inte orkat (jag ska inte fly från sanningen), men sen har det varit mycket med flytt från Falun till Göteborg. Sen har jag börjat på ett nytt jobb, slutat på jobbet då det inte var något för mig och tja... varit allmänt stressad.

Men nu så!
Jag ska försöka hålla igång bloggen så gott som möjligt. =)

Nästa vecka ska jag börja studera igen alla fall. Ska bli riktigt skönt och slippa tänka på jobbsökande och annat strunt. Att plugga är verkligen det enda jag vet och kan, så det vill jag fortsätta med tills jag kan utbilda mig till något jag verkligen vill jobba med.
Det ska i alla fall pluggas basår. Detta innebär Matte C + D, Kemi, Fysik och Biologi A + B. Inte mina favoritämnen kanske, men jag är peppad och tror (av någon anledning) att det kommer gå bra. =)



All kurslitteratur för vårterminen är köpt, så nu slipper jag tänka på det alla fall. Känns himla trevligt.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Va skönt att få ny energi och motivation! Man kan nog behöve en paus från pluggandet för att uppskatta det igen. Jag förstår känslan du har, undrar själv lite för framtiden, har alltid pluggat men aldrig jobbat heltid. Plugga är ju det man kan, hehe. Lycka till!



Då är det hit jag ska gå i fortsättningen då! Kanske lite enklare.. livejournal är kanske mest amerikanare. Jag hade en förut, back in the days xP



SV: Vi räknas egentligen inte som barn! Otoshidama slutar runt när man slutar gymnasiet. Så det är lite åldersgräns på det. Men Yujis mamma gav oss ändå, mamma som hon är, skyllde på att biljetter till Kyoto kostar osv så vi ska ha lite pengar. Hon är så go!

2011-01-09 @ 16:20:57
URL: http://kiminostyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0