Pokémon överallt!

Sitter mitt i natten och funderar på vad jag ska hitta på. Är sugen på att spela någonting men TVn är upptagen av Kent som spelar Metal gear Solid 4 och dessutom är det för sent. Borde börja vända på dygnet nu!

Har i alla fall beställt Pokémon White från videogamesplus.ca, så skickas det hem till mig när det väl anländer till nordamerika i vår. Hade ju kunnat beställa den japanska versionen av spelet, men eftersom jag inte kan japanska så blir det svårt att förstå spelet över huvudtaget. :/ Och det vill man ju.


Skulle vilja ha Pokémon Black också, och eftersom Kent inte vill köpa den versionen av spelet (som han gjort dom andra gångerna; alltså att vi köp en varsin version) så får jag väl köpa båda två då. >_o Men det får bli en senare fråga. Ska spela white först och främst alla fall. :3

~~


Hittade även en bild på min gamla bilddagbok. Ett "diplom" som jag fick när jag hade hittat alla Pokémon i pokémon pearl. :3 Totalt finns det 493 pokémon i det spelet och jag har lyckats fånga allihopa. Fick lite hjälp av en kompis med några legendariska och några starters, men annars gjorde jag hela jobbet själv! Puh.
Totalt har jag spelat över 260 timmar. Inte illa!

Kommentarer
Postat av: TikkTakk

Pokémon White, jasåjaså, själv har man bara beställt SoulSilver till mitt förhandsbokade 3DS :3 Tänker nog köpa Black/White sen med men väntar nog hellre och kollar ifall de gör en tredje version, Black och White ihopslagna ^^ De brukar det väl göra om jag minns rätt :3



sv: Inte det? :o hmm, i Pokémon Pearl/Diamond/Platinum finns det ett sätt att hitta shinys lättare om man har sett (eller fångat, kommer inte ihåg vilket) alla Pokémon, man ska tydligen få en Pokéradar från någon då. Vi säger att du vill hitta en shiny Bidoof tex, då måste du "lägga" in 40st sådana i Pokéradarn och då ökar det chansen att hitta en shiny från 0.0122% till 0.5% Här finns en sida som förklarar mer om den: http://www.serebii.net/diamondpearl/poketore.shtml

Jag spelar ju LeafGreen i datorn så jag kan nog inte få en Pokéradar xD



Jaklart, han är bäst i mitt team, nu är han en Pidgeot dessutom :3



(Sorry för mega lång kommentar xD)

2011-01-25 @ 10:12:07
URL: http://tikktakk.blogg.se/
Postat av: Ells

Pfft, min pojkvän klagar på mig eftersom jag vill fånga alla pokemon :<

2011-01-25 @ 13:00:56
URL: http://jademysteries.blogg.se/
Postat av: Annicat

OMG fattar inte att du lyckades fånga alla:P Men så tog det ju uppenbarligen lite tid iof;) Hoppas att det nya black/white är bra!!



Sv: Tack! Brukar inte teckna så djupa/mörka bilder men jag har börjat anpassa mitt tecknande mer till mitt humör och det hjälper verkligen när man vill lyckas med det man gör! Kul att du tyckte den var vacker:3

2011-01-27 @ 00:56:16
URL: http://mangaandart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0